Egészségügyi információ


Eseménynaptár

H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29

Gyorskeresés

»
Összetett keresés

Hirdetés

Főoldal Cégkereső Webáruház Eseménynaptár Apróhirdetések
Először jár nálunk? Kattintson ide! Hírek Friss hírek Hasznos linkek GY.I.K.
Regisztráció Bejelentkezés Bevásárló kosár
Összesen: 0 Ft

Friss hírek

Külföldi hírek

A kakaó és a szív

2009.09.14 14:03 | Egészségügy.Info

A kakaó fogyasztása csökkenti a vérnyomást és a korai elhalálozás kockázatát!


Kakaóbabzsák:
A kakaóbab zsákja (még a fán)
 Kakaóbab szüretkor:
A kakaóbab szüretkor
Kakaó és szívbarát csokoládé:
És a végtermék, a kakaógolyók, ill csokoládé



Egy idősebb holland férfiak bevonásával készített tanulmány azt mutatja, hogy a kakaó fogyasztása csökkenti a vérnyomást és a korai elhalálozás kockázatát - állítja egy tekintélyes orvosi folyóirat (JAMA/Archives Journals) egyik cikke.

A kakaó szívre gyakorolt jótékony hatását legalább két-háromszáz éve ismerjük, de a kutatók csak nemrégiben kezdték gyűjteni a tudományos bizonyítékokat ennek alátámasztására - írja a cikk. Erről a növényről ma már tudjuk, hogy a flavan-3-ol nevű vegyületcsoportot is tartalmazza, amely szerepet játszik a vérnyomás csökkentésében, valamint az érfalak sejtjeinek megerősítésében.

Brian Buijsse és munkatársai 470, 65-84 éves holland férfi esetében vizsgálták a kakaó ilyen jellegű hatását. A kísérletek kezdetén (1985), majd 5, ill. 10 év elmúltával a kiválasztott alanyok orvosi vizsgálaton estek át, és nyilatkoztak étkezési szokásaikról. Ezt követően a kutatók három kategóriába sorolták őket aszerint, hogy mennyi kakaót fogyasztottak az elmúlt időszakban. Azok, akik több kakaót ittak, kisebb valószínűséggel hunytak el a vizsgált időszak alatt.

"Jóllehet a vérnyomás-problémák rendszerint növelik a szív- és érrendszeri betegségek okozta halálesetek kockázatát, ebben a vizsgálatban ez nem volt megfigyelhető. A kakaófogyasztással összefüggő szív- és érrendszeri problémák okozta halálesetek kockázatának csökkenése nem feltétlenül magyarázható annak vérnyomáscsökkentő hatásával. Kutatásaink szerint itt jóval többről van szó" - állítják a szerzők, akik úgy gondolják, hogy a flavan-3-ol vegyületcsoport játszhatja a fő szerepet e kérdésben.

A csokoládé-fogyasztás és a halálozás csökkenése közötti kapcsolat feltehetően többrétű. "Mivel a kakaó gazdag antioxidáns-forrás, hatással lehet olyan rendellenességekre (pl. krónikus tüdőbetegségek, egyes ráktípusok) is, amelyek kapcsolatban állnak a szervezetben fellépő 'oxidatív stressz'-szel. Mindazonáltal ez a tény további kutatásokat igényel." - vonták le a következtetést a szerzők.






Forrás: www.sciencedaily.com





« Vissza a friss hírekhez


Hozzászólások


Még nincsenek hozzászólások ehhez a hírhez.
Ha hozzá szeretne szólni, előbb be kell jelentkeznie!

Clicky Web Analytics